Oameni de 10: Loredana

Atunci când ideea blogului acestuia a detunat în mintea mea, viziunea pentru postările pe care le voi fi făcut a fost legată de educație, în linii mari. Astăzi mă depărtez puțin de asocierea educației cu copiii, și mă îndrept spre procesul de învățare al adulților.

Nu o dată mi-a trecut pe la urechi ideea că școala este serviciul copiilor, deci că ar trebui să se preocupe de învățare din obligație, așa cum și adulții (părinții) merg la serviciu pentru a câștiga bani, chiar dacă nu au o plăcere deosebită pentru ceea ce fac (mie însămi mi s-a întâmplat asta). Dar ce te faci când vrei să înveți un adult ceva, atunci când scapă de obligația școlii?

Andreea îmi este prietenă bună de puțin timp; probabil sunt vreo 3-4 luni. Văd în ea un paradox: e studentă la facultatea de psihologie și îmi pare că i se potrivește excelent, fiind un people-person natural, dar de câteva luni a început să lucreze la firma Loredanei, pe post de asistent contabil. Mereu am încercat să înțeleg modul în care ea, Andreea, poate fi pasionată în mod egal de contabilitate și de psihologie, fiindcă îmi pare o anomalie grasă. Tot sub pălăria paradoxului pot să includ și discuțiile mele cu ea despre mintea umană și psihologie pe care le schimbă imediat cu subiecte ce țin de munca ei de zi cu zi, povești despre un client sau despre ce mai are de făcut cu un teanc de facturi.

Curiozitatea m-a făcut să îi pun tot felul de întrebări despre modul în care a ajuns ea să fie pasionată de contabilitate (materie pentru care, de altfel, eu am dezvoltat o non-pasiune pe care cred că am primit-o de la profesorul din facultate), iar toate săgețile au fost îndreptate, evident, spre Loredana. Datorită faptului că relația dintre ele două este demnă de a fi dată drept exemplu, am decis să o surprindem pe Loredana cu un articol despre ea, pentru că oameni asemenea ei merită susținere și recunoștință permanent.

12968064_1237786086248990_7421566056110080546_o
Loredana Martalog

Așadar, am decis să o las chiar pe Andreea să povestească, ghidată de câteva întrebări  formulate de mine.

  1. Care au fost afinitățile tale cu contabilitatea înainte de a fi cunoscut-o pe Loredana?
    Sinceră să fiu, până să o cunosc pe Loredana, nu aveam nici cea mai mică afinitate pentru contabilitate. Din liceu mi-a displăcut matematica și materiile asemănătoare ei, și am evitat cât de mult am putut acest domeniu. Și totuși iată-mă lucrând în contabilitate și, mai ales, făcând asta cu plăcere.
  2. Cum ați ajuns să colaborați?
    Loredana este profund recunoscătoare persoanei care m-a recomandat. Este vorba de un prieten comun care știa că am nevoie de un job și i-a spus Loredanei despre mine.
    Am apreciat la ea că era foarte deschisă și organizată, ea trimițându-mi un mail cu toate atribuțiile pe care le aveam, și faptul că mi-a posibilitatea de a-mi aranja programul deoarece își dorește să vin la muncă de plăcere nu restricționată de un anumit program.
  3. Care a fost strategia Loredanei pentru a-ți transmite cunoștințele de contabilitate necesare activității de zi cu zi?
    Faptul că aveam posibilitatea să testez practic ce învățam m-a ajutat să asimilez mai repede informațiile și să le înțeleg. Și răbdarea pe care a avut-o cu mine, explicându-mi uneori chiar și de mai multe ori aceeași noțiune doar pentru a se asigura că am înțeles-o sau atunci când greșeam ceva și faptul că nu mă certa, ci din contră îmi spunea că e perfect normal și să continui, m-a ambiționat să muncesc mai mult, să fiu mai atentă și să dau tot ce am mai bun.Lore1Lucrul care m-a uimit cel mai mult la ea,a fost  pasiunea cu care face asta, cu toate că e mult de muncă și uneori e stresată, dar continuă mereu și își dorește să se dezvolte din ce în ce mai mult.Și totodată simt că și eu cresc cu ea. De când lucrez cu ea, am descoperit mai multe abilități personale, am reușit să scap și mai mult de timiditate, să capăt și mai multă încredere în mine și să fiu mai organizată.

    Cel mai bun lucru care l-a făcut Loredana pentru mine a fost să mă trimită singură la o întâlnire cu un client să îi prezentăm oferta noastră. Loredana a avut grijă să îmi spună până la cele mai mici detalii ce aveam de spus, și astfel am căpătat mai mult curaj. Din momentul în care am întâlnit clientul, emoțiile s-au risipit și m-am comportat foarte natural, iar partea cea mai frumoasă a fost când a doua zi m-a sunat Loredana să mă anunțe că acel client se hotărâse să semneze contractul cu noi.

    13081706_1587568331560256_1564338167_n
    Inițial atribuțiile mele au fost cele corespunzătoare unei asistente, dar Loredana observând că asimilez repede și am capacitatea de a înțelege cu ușurință anumite noțiuni, a hotărât să îmi lărgească aria de atribuții. Astfel că a început să îmi explice cu pași mărunți, cu multă răbdare, noțiuni de contabilitate și să aplic practic ceea ce îmi explica.

  4. Știu că relația ta cu Loredana nu se reduce numai la schimburi profesionale, ci mai degrabă am putea-o numi prietenie. Cât de mult te-a ajutat în învățare acest tip de relație?
    Partea cea mai frumoasă a colaborării noastre e faptul că nu simt că muncesc, ci merg de plăcere. Aici cred că a avut un impact mare și faptul că mi-a acordat libertatea de a-mi organiza programul, fiind part-time, astfel încât să îmi pot continua și studiile. Și faptul că mă înțelege dacă am o zi proastă și nu mă pot concentra la muncă și îmi dă liber, mă determină să revin cu forțe proaspete ca să recuperez.Îmi place că îmi oferă feedback-uri faine de fiecare dată când rezolv o problemă, când înțeleg ceva nou, și mă încurajează să continui. Are un mod foarte simplu dar de efect prin care îmi arată că e mândră de munca mea. Într-o zi, aveam mai multe lucruri de rezolvat și ne-am întâlnit dimineața devreme pentru a-mi da ceva documente si să discutăm detalii, iar m-a așteptat cu o cafea pentru a avea mai mult energie să termin treaba)13090797_1587568498226906_942805966_oDe când colaborăm, am strâns o mică colecție de screenshot-uri cu conversațiile noastre în care mă aprecia pentru munca făcută. E o adevărată plăcere să vezi cât de mult te apreciază șeful tău și îți recunoaște meritele.După câteva luni de când începusem colaborarea noastră, Loredana mi-a făcut o mărire de salariu. Pentru mine a fost confirmarea faptului că fac o treabă bună, că îmi apreciază efortul și are încredere în mine.

    Pentru că o respect, respect munca pe care o face, și deoarece la rândul meu mă simt respectată, nu îmi permit să o dezamăgesc și dau 100% atunci când sunt la muncă. Și asta datorită ei, pentru că scoate la suprafață cele mai bune calități și mă ajută să le fructific și mă ajută să mă dezvolt. Deasemenea, dacă am o problemă, dacă am nevoie de ajutor, de o lămurire, de un sprijin, de cele mai multe ori e persoana la care apelez. Pentru că un șef bun, în opinia mea, nu e cel care doar îți dă ordine și se așteaptă să le execuți, ci cel care îți oferă și mijloacele și sprijinul necesar pentru a le îndeplini.

  5. Știu că ai reușit să ridici contabilitatea la rang de pasiune, pe același palier cu cel pe care stă psihologia (sau a surclasat-o deja?). Crezi că dacă ai fi ales facultatea de contabilitate în detrimentul celei de psihologie ți-ar fi plăcut mai mult?
    Multă vreme m-am întrebat dacă e posibil să îți placă doua lucruri la fel de mult, să vrei să le faci pe amândouă, să simți că ești în stare să faci treabă bună în ambele cazuri. Și atunci am descoperit acest Ted Talk care m-a ajutat să privesc lucrurile și din altă perspectiva (link: https://www.ted.com/talks/emilie_wapnick_why_some_of_us_don_t_have_one_true_calling?language=ro). Îmi place psihologia, îmi place să ascult oamenii, să îi înțeleg, recent mi s-a spus că am abilități și de rezolvare conflicte conjugale :)), îmi place să mă cunosc mai mult pe mine. Și, sinceră sa fiu, contabilitatea m-a ajutat să mă cunosc mai bine decât au făcut-o cei 2 ani de psihologie! 🙂  Pentru că am fost pusă în situații care necesitau o rezolvare urgentă și trebuia să caut soluții, să vorbesc cu mulți oameni, să am grijă la modul în care comunic, la limbajul non-verbal, la exprimare, și de asemenea am reușit să mă observ mai mult și mai ales să găsesc puncte comune între aceste domenii și să fac tot felul de analogii. Ideea principală e că am reușit să ies foooarte mult din zona mea de confort, ceea ce m-a ajutat enorm.Și nu cred că mi-ar fi plăcut să fac facultatea de contabilitate deoarece nu cred că aș fi avut profesori precum Loredana care să îmi stârnească interesul pentru acest domeniu.
    Până la urma viața noastră se rezumă la a ne organiza fiecare aspect și de a te lupta să devii mai bun, de a face acele lucruri care te aduc mai aproape de menirea ta, de visul tău. Așa cum și în contabilitate fiecare factură sau bon își are rolul ei, și toate celelalte operații pe care le faci, la sfârșit de trimestru îți oferă o imagine de ansamblu a ceea ce ai reușit să faci.

Îmi place de mor să ascult poveștile oamenilor de 10, dar mi se pare mult mai frumos să auzi poveștile oamenilor care au trecut prin mâinile oamenilor de 10. Andreea îmi povestește mereu cu atâta drag de Loredana că mi-a devenit și mie dragă așa, indirect și de la distanță. Dacă eu, ca viitor profesor, o să transmit aceeași pasiune elevilor așa cum i-a transmis Loredana Andreei, o să îmi declar obiectivul atins.

Fetele astea mi-au spart prejudecățile despre meseria de contabil. Cred că nu greșesc deloc dacă zic că sunt cele mai frumoase, joviale și pasionate contabile care există.

Lasă un răspuns

