Punct. Și de la capăt

Ieri s-au făcut două săptămâni de când am primit un apel telefonic pe care-l așteptam cu inima în ghimpi. Era Aura. M-a sunat să îmi prezinte felicitările pentru faptul că am fost cooptată în noua generație de profesori Teach for Romania. Îmi venea să țopăi prin birou atunci când am aflat că am reușit, că am trecut de un proces riguros de selecție, dar am țopăit doar în gând de atunci și până astăzi, fiindcă am așteptat să devină oficial. Ieri, deci, a fost ziua în care a devenit oficial.

Este un an și jumătate de când am descoperit Teach for Romania. Pentru necunoscători, este o organizație care recrutează tineri cu potențial, creativi și dornici de schimbare, îi învață ce-nseamnă să fii profesor și îi plasează apoi în școli din zone defavorizate, în sate sărace care nu prea se află pe lista preferințelor profesorilor din sistem. Practic, acei copii ar fi condamnați la inferioritate doar din cauza situației sociale sau a poziționării geografice dacă nu ar exista Teach. Din fericire, cei 37 de profesori din generațiile I și II din acest program au reușit să schimbe în jur de 2000 de vieți, însă numărul este enorm de mic în comparație cu situația la nivel național, în care sunt în jur de 40,2% dintre români în pericol de sărăcie și excludere socială.

Nu știu alții cum sunt, dar pe mine mă deranjează plasticul ăsta pe care-l așază statisticile peste situația reală, de la firul ierbii. Sunt copii care merită o șansă și, deși sunt absolut convinsă că poate nu voi face eu o diferență în acele comunități, voi fi un deschizător de drumuri. Îmi doresc foarte tare să aduc profesorii existenți în școala în care voi preda alături de mine în demersul acesta, de a schimba paradigma de interacțiune cu copiii. O să mai scriu din când în când pe aici să vă povestesc dacă reușesc.

Ceea ce mă bucură enorm este faptul că nu numai apropiații Teach for Romania văd beneficiile pe termen lung ale profesorilor pregătiți în spiritul non-formalului, ci au ajuns și la Guvern. Acum o săptămână am găsit foarte frumos faptul că Cioloș anunța preluarea unor modele de combatere a sărăciei deja testate în mediul ONG și a menționat explicit modelul Teach for Romania de predare în școlile defavorizate. Avem, așadar, un potențial enorm de creștere în următorii ani.

În zilele următoare va începe procesul de integrare a noilor profesori cooptați în generația 2016. Va fi un proces stufos, de lungă durată și va culmina cu Academia de Pedagogie de la vară, care va dura 6 săptămâni și va îngloba atât pregătirea teoretică, cât și două săptămâni de practică într-o comunitate dificilă. Sunt foarte curioasă să aflu ce înseamnă asta.

 

Punct. Și de la capăt. Nu se poate să treci prin procesul ăsta fără să-ntâlnești și ceva bariere din partea unor oameni supra-protectori, cum ar fi părinții. Astăzi se fac cinci zile de când nu am mai vorbit cu ei pentru că asta este forma lor de protest împotriva deciziei mele de a renunța la confortul pe care mi-l oferă corporația. Cred că e în natura noastră să ne definim diferit fericirea și împlinirea sufletească, pe care, de altfel, le urăm la tot pasul de sărbători dar care adesea nu mai au decât formă, fondul a dispărut demult.

Orice ar fi, zarurile au fost aruncate. Fingers crossed!

 

P.S. Dacă mai am prieteni pe aici care și-ar dori să ni se alăture în misiunea de a schimba educația din România de la firul ierbii, să știți că până pe 29 februarie sunt înscrierile deschise. Detalii AICI!

6 gânduri despre “Punct. Și de la capăt

  1. A fost o placere sa citesc postul asta… L-am citit de doua ori! Reflectează o înviorare a educației in privința copiilor, mai ales pentru copii in situații mai grele. M-a bucur sa aud de acest program.
    Minagalii, nu te cunosc dar decizia ta de refuza confortul unei corporații pentru dorința de ați defini fericirea printr-o împlinire sufleteasca este ceva foarte nobil indiferent ce ar gândi părinții.
    Sunt absolut sigur ca tu si toti ceilalți profesori ce doresc sa facă parte din program o sa faceți o diferența enorma. Sunt sigur ca or sa fie mulți copii cu o adevarata posibilitate de suces in viața numai datorită dedicației tale si a celorlalți profesori!
    Va urez succes si numai succes!
    Din partea unui roman plecat de mult si departe de țara.

    1. Mulțumesc! Nici nu ai idee cum vindecă astfel de comentarii și cea mai adâncă rană! 🙂

      Sunt sigură că vom face o diferență în viețile copiilor cu care vom lucra, la fel cum au făcut și predecesorii noștri. Sper ca următorul Guvern să păstreze strategia lansată anul ăsta de actualul și… atunci va fi bine pentru și mai mulți copii! Slavă Domnului, avem mulți aspiranți pentru programul Teach for Romania (cel puțin din câte știu eu).

      Orice ar fi, suntem pe drumul cel bun, cel puțin în educație!

  2. Bravo Mina, ma bucur asa de mult sa stiu ca o sa faci ceva ce vroiai demult, o sa faci ceva care chiar contează.
    Tine mine ca nici confortul unei corporații, nici suma de bani pe care o câștigi in cadrul ei nu se compara cu energia si fericirea pe care ti-o va aduce experiența asta. You got some guts, girl!
    Pastreazati entuziasmul sunt sigura ca o sa reușesti!
    De-abia astept sa iti vad zâmbetul ala de pe fata 🙂 atunci cand o sa imi povestești cum e in Tech.
    BRAVO!!!!

Lasă un răspuns

